Friday, May 22, 2020

Week 9 Learning Plan Overview

Grade 2 Learning Plan
Week 9
May 25-29

Here is your learning plan for next week. Please remember that your learning includes 5 hours of Literacy (Reading/Writing) and Math over the week, approximately 1 hour per day. Below is a sample schedule you can follow.
Learning Plan Overview: 

Learning tasks:
  • Literacy: Creative Thinking 
  • Math: Odd and Even Numbers

Optional Activities:
  • Math Extension Activity
  • Personal Challenge
  • Science Bonus Activity: Make Your Own Battery


Reminders: We will have a Google Meet on Tuesday, May 26th at 10am.



Sample A Schedule

Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday


Class Meet
10:00am

Class Meet
10:00am


Morning
Math
30 min
Literacy
30 min
Math
30 min
Literacy
30 min
Math
30 min
Afternoon
Literacy
30 min
Math
30 min
Literacy
30 min
Math
30 min
Literacy
30 min


Sample B Schedule

Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday


Morning
Reading
(Book or Raz Kids)
Reading
(Book or Raz Kids)
Math Extension Activity
Reading
(Book or Raz Kids)
Reading
(Book or Raz Kids)
Writing Task
(30 mins)
Class Meet 10:00am
Reading
(Book or Raz Kids)
Class Meet
10:00am
Writing Task
(30 mins)
Math Task (30 mins)
Math Task (30 mins)
Writing Task
(30 mins)
Math Task (30 mins)
Math Task (30 mins)


Afternoon
Science
Bonus Activity
Writing Task
(30 mins)
Math Task (30 mins)
Personal Challenge
Science
Bonus Activity
Math Extension Activity
Personal Challenge
Science
Bonus Activity
Writing Task (30 mins)
Math Extension Activity

Week 13 Learning Plan Overview

Wow-Week 13! Who would've thought that our online learning would've lasted this long? I know it's gone by very quickly, and it&#...